Overslaan en naar de inhoud gaan
google adwords

5 redenen om te starten met Google Ads

Google ads, een van de grootste online marketingtools van dit moment. Naast het verstrekken van informatie, biedt Google bedrijven ook de mogelijkheid om zijn of haar producten en diensten te promoten. Met een groot assortiment aan instrumenten maakt Google het voor elke organisatie mogelijk om de klanten die zij willen te bereiken. Nog niet overtuigd om te beginnen? Wij geven nog een aantal redenen waarom Google Ads een must is voor jouw bedrijf.

  1. Meten is weten

Het meten van een online marketingcampagne is vrijwel net zo belangrijk als het bedenken van de campagne. Google Ads biedt de gebruikers een dieper inzicht in de statistieken van de campagne. Zie je dat iets niet de gewenste resultaten oplevert? Met deze inzichten kan je snel aanpassingen maken in je advertentie. De meest bekende ‘statistieken’ zijn de zoekwoorden en zoektermen. Google Ads geeft een zeer overzichtelijk overzicht van welke keywords goed scoren, en welke niet. Het vinden van goede keywords kan soms lastig zijn. Maar ook hiervoor heeft Google Ads een oplossing. Ze geven je suggesties over de keywords die goed passen bij jouw advertentie. Hierdoor helpt Google jou om je advertentie te perfectioneren.

Maar welke gegevens kan je nog meer inzien?:

  • Cost Per Click (CPC)
  • Aantal vertoningen
  • Aantal clicks
  • Aantal conversies
  • Kosten van de campagne

Naast deze gegevens zijn er nog veel meer andere statistieken die jou meer inzicht geven in je advertentie.

  1. Voor iedereen toegankelijk

Een van de grootste voordelen van Google Ads is dat je zelfs met een klein budget een groots resultaat kan bereiken. Met slechts een aantal cent begin jij al met adverteren. Maar hoe werkt dat dan? Je stelt een budget in dat Google maximaal per dag mag uitbesteden aan jouw campagne. Is jouw budget 5 euro per dag, dan geeft google ook niet meer uit. Naast dat je zelf volledige controle hebt over hoe veel je uitgeeft, bepaal je ook waar je het aan uitgeeft. Scoort de ene advertentie beter dan de andere? Besteed dan een groter deel van je budget aan de advertentie die meer resultaat oplevert.

  1. Target wie je wilt, waar je wilt

Naast het targetten doormiddel van zoekwoorden en zoektermen, geeft Google Ads ook de mogelijkheid om op gebied van geografie en demografie te targetten. Zo geef je de locatie, leeftijd en het geslacht aan van jouw doelgroep. Google Ads zorgt er voor dat alleen mensen met deze criteria jouw advertentie zullen zien. Dit is niet alles. Je hebt zelfs de controle over wanneer de advertenties getoond worden. Kom jij er na de proefperiode van jouw advertentie achter dat jouw doelgroep op vrijdag vaker actief is dan dinsdag?  Besteed dan een groter deel van je budget aan vrijdag, dit zal meer conversies of clicks opleveren.

  1. Verbetering van de SEO

Door het meten van je advertenties kom je er snel achter welke zoektermen en zoekwoorden wel of niet werken. Dit is niet alleen handig voor je advertenties, maar ook voor jouw eigen website. Door de analyses die Google Ads je geeft, kan je precies zien op welke termen jouw doelgroep zoekt. Door deze keywoords te verwerken in jouw website, verkrijg je ook een hogere positie binnen de organische zoekresultaten. Zo zorg je ervoor dat, wanneer je geen Google Ads campagne hebt lopen, je nog steeds een hoge positie hebt in de zoekmachine.

  1. Bepaal welke pagina de klant te zien krijgt

Voor veel mensen is het een grote irritatie, opzoek naar een bepaald onderwerp op een website, en terecht komen op de homepage.  Wanneer het zoeken te lang duurt voor klanten zullen zij de website weer verlaten. Met Google Ads voorkom je dit. Je bepaalt zelf op welke pagina de klikker belandt. In plaats dat zij moeten zoeken op jouw website, worden ze meteen doorgestuurd naar de gewenste pagina. Hiermee versoepel je de zoektocht voor de potentiele klant. De kans dat de klikker over gaat op conversie is dan stukken groter.

 

Meer informatie over Google Ads en het gebruik hiervan? Neem contact met ons op en we helpen je graag!

Reactie toevoegen

Beperkte HTML

  • U kunt afbeeldingen uitlijnen (data-align="center"), maar ook video's, blockquotes, enzovoort.
  • U kunt bijschriften aan afbeeldingen toevoegen (data-caption="Tekst"), maar ook aan video's, blockquotes, enzovoort.