Overslaan en naar de inhoud gaan
Al je online vraagstukken opgelost door OMAAS.

Al je online vraagstukken opgelost door OMAAS.

Heb je als organisatie dagelijks te maken met online activiteiten? dan is Online Marketing As A Service (OMAAS) wellicht de oplossing waarop je hebt zitten wachten. Veel organisaties breiden momenteel hun bestaande marketing- en communicatieafdeling uit met functies als online marketeers, social media beheerders, webdevelopers en contentschrijvers. Dat betekent vaak ook extra overhead. Bovendien zijn deze professionals zeer gewild waardoor de kans op een hoog verloop continu op de loer ligt. En een hoog verloop leidt direct weer tot een stagnatie in de uitvoer van online campagnes en projecten. Is het nog wel handig om al die expertise in huis te halen? 

Een grote marketing afdeling achterhaald?

Nog niet zo lang geleden bestonden marketingafdelingen uit marketeers en communicatiespecialisten die binnen het team allemaal hun eigen werkzaamheden hadden en op die manier samenwerkte. Met de digitalisering werden en worden deze afdelingen steeds vaker uitgebreid met online specialisten die vaak generalistische werkzaamheden uitvoeren. Op zich niks mis mee zou je zeggen. Of toch?

Waar marketingmethodes, -modellen en -technieken voorheen jarenlang dienst deden, zie je dat de ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing elkaar zo snel opvolgen dat een generalistische aanpak vaak niet meer afdoende is. Digitale marketeers verdiepen zich steeds verder en breder in hun eigen expertise om de ontwikkelingen bij te kunnen houden. Het gevolg daarvan kan zijn dat je als organisatie voor iedere discipline een marketingmedewerker nodig hebt om online optimaal te kunnen presteren. En kies je dan voor een SEO specialist in combinatie met een conversatiemanager, een content schrijver en een social media marketeer? Of heb je juist een techneut nodig in combinatie met een data-analist die op basis van big data de juiste conclusie trekt waarmee een leadgenerator het uiterste haalt uit landingspagina's?

OMAAS, Online Marketing op afroep

Steeds vaker kiezen organisaties daarom voor OMAAS. En dan bedoel ik niet een groepje grootmoeders met veel kennis die ook is vastgelegd in de Enkhuizer Almanak maar een volledige marketing afdeling met alle mogelijke kennis en specialismen maar dan extern. Een team online specialisten die altijd voor je klaar staan en die werken volgens het principe "u roept, wij draaien".  En precies dat is wat Online Marketing As A Service biedt. Maar dan voor een fractie van de kosten.

Zo heb je als organisatie altijd de beschikking over alle marketing en communicatie expertise maar betaal je alleen voor die uren die je daadwerkelijk nodig hebt. Dit levert bedrijven al snel een besparing van 30 tot 40% op als het gaat om arbeidskosten. Je hebt als organisatie immers alleen nog één coördinator nodig die het contact tussen jouw organisatie en de externe marketing- en communicatieafdeling regelt. Iemand die het externe team aanstuurt en die zelf bepaalt welke expertise op welk moment ingezet gaat worden. Of het nu gaat om het opstellen van je online marketing strategie of de uitvoer daarvan, je bent altijd voordeliger uit dan wanneer je zelf alle expertise in huis haalt.

Bureau Bishop biedt Online Marketing As A Service aan steeds meer organisaties die daarmee hun online aanwezigheid aanzienlijk zagen verbeteren terwijl hun kosten daalden. Wil je weten hoe? Of wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Klik hier

Reactie toevoegen

Beperkte HTML

  • U kunt afbeeldingen uitlijnen (data-align="center"), maar ook video's, blockquotes, enzovoort.
  • U kunt bijschriften aan afbeeldingen toevoegen (data-caption="Tekst"), maar ook aan video's, blockquotes, enzovoort.