Overslaan en naar de inhoud gaan
maandag krijg je van ons drie supergoede teksten

Marketingtrend #2: gewoon een goede tekst

Ook deze week geven we je weer een nieuw inzicht in de marketingtrends van 2021. Deze week: de kracht van een goede tekst. Is dat nu echt een níeuwe trend? Toch wel! Op internet vind je een doorlopende stroom aan informatie. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw tekst opvalt in die stroom.

Je herinnert je de online “tekst-oude-stijl” nog wel. Eindeloze herhalingen en zoveel mogelijk zoekwoorden op een pagina. Rare call-to-actions en vage linkjes. En dan die schreeuwende nutteloze titels! Laten we daar eens mee beginnen.

Op die nutteloze titel zit niemand te wachten

“ Koop ons product!”
“ Kijk ons eens goed zijn!”
“ Wij van WC-eend adviseren WC-eend!”

Moeten we het nog zeggen? Hierboven zie je drie voorbeelden van Big.Time.Failure.

Stop met zenden

Marketing van deze tijd gaat allang niet meer over tekst-zenden. Niet meer over zenden totdat je prospect overgaat tot een aankoop. Je kunt jouw lezer niet meer overtuigen van de kracht van jouw product met alleen een luide roep om aandacht. Jouw lezer wil verrijkt worden. Verrijkt met informatie, nieuwe inhoud, kennis en het woord van een expert.

Jouw lezer kiest voor inhoud en eerlijke beloftes

Maar voordat je jouw informatie kunt delen, moet een lezer kiezen voor jouw tekst. De lezer heeft maar weinig tijd. En trouwens ook weinig zin om iets onzinnigs te lezen. Waarom kiest een lezer dan toch voor jouw tekst? Omdat jij in een inhoudelijke en authentieke tekst hebt met een pakkende titel! 

Vergelijk eens de onderstaande titels:

“Wij kunnen voor u de leads genereren waar u van droomt.”
“Maandag krijgt u van ons 10 nieuwe klanten.”

Kies je voor die vage leads? Of heb je liever maandag die 10 nieuwe klanten? En over leads, wat zijn dat trouwens? Is jouw lezer niet thuis in marketing, dan zal de term “leads” niet snel aanslaan. De belofte is bovendien vaag. De keuze voor die 10 nieuwe klanten is sneller gemaakt. En maandag klinkt als een goede dag voor een succesvol begin van de week, toch? En zie: de keuze is gemaakt.

Schrijf verrijkende tekst vanuit de lezer

Je hebt 10 klanten beloofd. Op maandag, welteverstaan. Daar hou je je lezer dus ook aan. Na een pakkende en veelbelovende titel volgt een echte (authentieke!) tekst. Met daarin ook daadwerkelijk de belofte die je nakomt. Je mag niet plagiëren, zelfs niet een klein beetje. Jouw lezer heeft dat razendsnel in de gaten en gelooft je niet meer.  Dus je doet wat je belooft, en dat doe je goed. Voor je lezer, niet voor jezelf. Laat zien wat jij te bieden hebt, wat een lezer aan jouw product heeft. Schrijf dat dus bij voorkeur vanuit het perspectief van je lezer. Je laat daarbij misschien zelfs een expert aan het woord. Je geeft dan goede informatie waar jouw lezer iets mee kan. Heb je onze trend van vorige week gelezen, dan begrijp je dat je met het nakomen van je woord en goede tekst jouw lezer dus richting jouw product “funnelt”.

Tot zover voor nu. Want ook jij zit niet te wachten op ellenlange blogs. Maar we geven je nog even de volgende authentieke oprechte belofte mee:

We begrijpen dat niet iedereen even goed is in het schrijven van een pakkende tekst of titel. Misschien jij ook niet. En daarom helpen we je daarmee. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Of kom je er recht voor uit dat je helemaal niet kunt schrijven? Laat het ons weten! Wij helpen je graag!

Reactie toevoegen

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.