Overslaan en naar de inhoud gaan
marketingtrend 3 besteed je sea uit

Marketingtrend #3: besteed je SEA eens uit

Je zoekt naar een manier om online meer te verkopen. Online adverteren, zou dat wat voor jou zijn? Vol goede moed begin je aan je eerste advertentie. Dan je tweede. Je derde misschien wel. Maar het resultaat blijft uit. Herken je dit? Dat is niet zo gek! Lees eens verder, we vertellen je namelijk precies waarom dit gebeurt.  

Eerst even terug naar de term SEA. Ook als je er niet mee bezig bent, heb je er vast wel eens van gehoord. SEA is de afkorting voor search engine advertising -  adverteren voor zoekmachines. Dat adverteren voor zoekmachines is niet zomaar wat adverteren. SEA is een vakgebied. Een ware marketingkunst die beslist aandacht van je vraagt (en die de aandacht overigens ook wáárd is).

Binnen het SEA vakgebied vliegen de termen je om je oren. Conversies. Clickrates. Optimalisatie. ROAS. En ga zo maar door. Het is goed om je in die termen te verdiepen als je start met adverteren. Zo heb je inzicht in waar je mee bezig bent. Maar daarmee ben je er nog niet. Wat daarna komt, is een heel ander verhaal….

Stel, je weet wat conversie is. Maar heb je ook nagedacht hoe je die conversie meet? Meet je daadwerkelijk wat je wil weten? Weet je wat het doel van je advertenties is en bereik je de doelgroep waar je je peilen op wil richten? En vooral ook: wat mag dat kosten? Kortom, bepaal je strategie.

Een ander voorbeeld. Je hebt veel tijd gestoken in het formuleren van zoekwoorden. Daarmee maak je twee advertenties. Dan zie je ineens dat het toch niet helemaal goed gaat. Jouw advertenties blijken met elkaar te concurreren! Hoe zorg je er nu voor dat dat niet gebeurt? Heb je tijd om dat uit te zoeken? 

 

Dan nog even over tijd. Jóuw tijd. Als je adverteren “erbij doet” (lees: je hebt andere corebusiness), dan zul je al snel merken dat het tijd kost om up-to-date te blijven. Laten we voorop stellen, Google is ook gewoon een bedrijf wat geld wil verdienen. Daarom komt Google regelmatig met productverbeteringen en vernieuwingen, ook als het om jouw SEA producten gaat. Ben jij in staat om die vernieuwingen allemaal bij te houden? Is het jouw tijd waard om je daarin te verdiepen, of zou het niet effectiever zijn om je advertenties uit te besteden aan een expert?

 

We schrijven bewust geen blog over het optimaliseren van jouw SEA activiteiten. We leggen je niet uit hoe je zoekwoorden indeelt op advertentiegroep. We vertellen je in deze blog ook niet wat jouw ideale biedstrategie is. Want we begrijpen dat je ook ander werk te doen hebt. 

En daarom helpen we jou! Juist omdat SEA tijd kost. Omdat jij je niet op een dinsdagavond even snel omschoolt tot SEA-expert, of wel? Kun je wel wat hulp gebruiken bij zoekmachine advertenties? Laat het ons dan weten en neem contact met ons op. Wij helpen je graag!

Reactie toevoegen

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.