Skip to main content
6 Tips om je marketingactiviteiten efficiënter uit te voeren

Tijd is een kostbaar goed, helemaal binnen het bedrijfsleven. Bespaar daarom liever tijd door efficiënt te werken en jouw marketingactiviteiten te automatiseren. Het automatiseren van regelmatig terugkerende taken maakt het zoveel makkelijker om deze uit te voeren. Hieronder onze tips!

Komkommertijd in marketingland? Wij dachten het niet

De zomer van 2022 is officieel begonnen. Gek genoeg wordt een groot gedeelte van de zomer door veel marketeers nog steeds als komkommertijd gezien. Maar niets is minder waar. Uit een onderzoek van een bekend postbedrijf is enige jaren gebleken dat op ieder moment van de zomervakantie 80% van alle Nederlanders gewoon thuis is en doorwerkt. Dat klinkt in eerste instantie vreemd maar niemand gaat exact 6 weken op vakantie. De gemiddelde Nederlander neemt namelijk zo'n 7,3 vakantiedagen op in de zomervakantie. Dat is nog net geen anderhalve week wanneer je één weekend meerekent. 

Google Universal Analytics wordt Google Analytics 4.....en nu?

Maak je gebruik van Google Analytics om de bezoekers op jouw website te volgen. En heb je na 14 oktober 2020 niets veranderd aan je website of de instellingen van Google Analytics? Dan is de kans groot dat je nog gebruik maakt van het zogenaamde Google Universal Analytics. Je trackingcode begint dan met UA-XXXXXXXXXXX.  Is dat het geval? Dan wordt het langzaam tijd om over te stappen naar de nieuwste versie van Google Analytics namelijk Google Analytics 4. Deze versie is al enige tijd beschikbaar maar is nog lang niet door iedereen ingesteld.

Wat zijn explainer video's?

Wat zijn explainer video's?

Wat zijn explainer video's? Een explainer video is een kort filmpje waarin je snel en duidelijk een boodschap naar je klanten overbrengt. Het is de perfecte manier om leuke en efficiënte informatie te delen. Explainer video’s hebben de mogelijkheid om precies zo gemaakt te worden zoals jij dat wil. Of je nou een filmpje wil  met alleen tekst, personages of afbeeldingen. Alles is mogelijk.

Online marketingtrends 2021

2020 kunnen we inmiddels uitroepen tot het jaar van de digitale communicatie. In 2021 zullen we volgens de Online marketingtrends 2021, daar beslist op voortbouwen! Heb jij al een goede online strategie om klanten te bereiken of nieuwe klanten aan te trekken? In 2021 is een goed uitgedachte online strategie namelijk belangrijker dan ooit. Maar je hebt misschien al gemerkt dat een goed plan niet zomaar van de grond komt. Dat onderscheidende inhoud niet uit de lucht komt vallen. Hoe ga jij in 2021 je doelgroep bereiken? De online marketingtrends van 2021 geven je inzicht.

Marketingtrend #3: besteedt je zoekmachine advertenties uit

Je zoekt naar een manier om online meer te verkopen. Online adverteren, zou dat wat voor jou zijn? Vol goede moed begin je aan je eerste advertentie. Dan je tweede. Je derde misschien wel. Maar het resultaat blijft uit. Herken je dit? Dat is niet zo gek! Lees eens verder, we vertellen je namelijk precies waarom dit gebeurt en hoe je zoekmachine advertenties beter zullen presteren.

 6 tips om effectief met leadsgeneratie te starten na je vakantie

6 Tips om effectief met leadsgeneratie te starten na je vakantie.

Gezocht: OMAAS-schaap voor je marketingafdeling

“Schreeuwend tekort aan personeel op de marketingafdeling!”
“Grote zorgen personeelstekort bij heropening Nederland!”
“Schaap met 5 poten gezocht voor gewilde functie!”

Hoe je omgaat met personeelstekort

Wat zeg je?

Je hebt het in de zomer helemaal uitgedacht in je hangmat: je gaat in Q4 nog snel ‘even’ die laatste leads binnenhalen en nog ‘even’ een slag maken in je online marketing activiteiten. Maar ho, stop! Een momentje rust. Even terug naar je mentale hangmat. Want heb je al bedacht wat jij toevoegt voor je klanten? En wat je dan zegt?

Subscribe to Overig