Zoals eerder aangegeven gaat Google de komende periode een hoop wijzigingen doorvoeren die van invloed kunnen zijn op jouw Google Advertenties. Het verdwijnen van de uitgebreide tekst advertenties en de wijzigingen in Google Analytics hadden we je al gemeld. Een andere wijziging die er op korte termijn aan zit te komen is het overzetten van slimme display campagnes naar standaard display campagnes.
Afgelopen woensdag kondigde Google in een blog aan te willen stoppen met de verkoop van advertenties die worden getoond op basis van iemands browsergeschiedenis. Op die manier wil Google een nieuwe stap zetten richting een "privacy first web".
Stop gebruik tracingcookies
Een digitale marketingstrategie ontwikkelen, je ontkomt er niet aan. Het formuleren van die strategie wordt steeds uitdagender. Marketing is namelijk allang geen louter creatief vakgebied meer, maar een samenspel van marketing, sales en ICT. Daar heb je de juiste toolkit en de juiste mensen voor nodig. Maar er is zoveel keuze uit middelen, methoden, tools en kanalen. Hoe kom je nu tot een goede keuze? En als je dan besloten hebt, wie zorgt er dan voor dat jouw strategie met die keuze wordt omgezet in succes?