Social media trends 2023
Trends in de wondere wereld van social media komen en gaan. Als je niet bijblijft kun je zomaar belangrijke ontwikkelingen missen. De trends die nieuw waren aan het begin van 2022 gaan voor een groot deel mee naar 2023, daarnaast zijn er ook een aantal vernieuwingen. In dit artikel zetten we de 6 social media trends 2023 voor je op een rijtje. Zo blijft jouw social media strategie bij de tijd en loop je niet achter de feiten aan.
Heb je net je weg gevonden in alle functies van LinkedIn, komen ze alweer met nieuwe mogelijkheden. Als je veel met LinkedIn werkt, kun je iedere week wel een nieuwe functie bedenken.
5 Nieuwe LinkedIn functies
In dit artikel vertellen we je meer over de 5 nieuwe functies die zeker het uitproberen waard zijn.
Je zit lekker te Whatsappen met je vrienden of familie en stuurt tussen dat ge-app door ook een zakelijk berichtje naar je baas. Per ongeluk zend je een vakantiefoto naar de verkeerde ontvanger. Al enige tijd was dat geen probleem meer. Je kon je whatsapp bericht verwijderen voor jezelf en voor de ontvanger. Dat moest je voorheen dan wel binnen een uur doen. Eerder dit jaar werd deze termijn al opgerekt naar 24 uur. Daarna verviel deze optie en stond je vakantiefoto permanent in het bericht naar je baas.
Facebook trekt na een jaar de stekker uit haar podcast diensten. Na 3 juni van dit jaar is deze dienst op Facebook niet meer beschikbaar. Facebook stopt ook met de zogenaamde soundbite dienst waarmee gebruikers korte audiofragmenten kunnen opnemen. Dit maakte Facebook afgelopen week via een notitie kenbaar aan haar partners.
Gisteren werd bekend dat Tesla oprichter en eigenaar Elon Musk Twitter mag overnemen als het aan de aandeelhouders ligt. Eerder deze maand bracht hij al een bod uit op het social media netwerk. Hij wil van het Twitter het globale platform voor de vrijheid van meningsuiting maken. Met ruim 83 miljoen volgers is Musk overigens zelf één van de leden met het grootste aantal volgers. Dagelijks deelt hij zowel zakelijke als privéberichten.
Het hing al een tijdje in de lucht gezien het succes van Tik-Tok. Maar nu lijkt ook Instagram definitief te gaan kiezen voor een beeldvullende feed die de huidige verhalenbalk in de nabije toekomst moet vervangen. Daarmee knallen je selfies en vlogs nog meer uit het scherm van je volgers. Volgens de eerste berichten gaat de nieuwe Instagram-feed zowel posts, stories en reels bevatten. Allemaal binnen 1 stroom en allemaal beeldvullend.