Overslaan en naar de inhoud gaan
Een nieuwe reeks marketingtrends
28 Feb, 2022

Een nieuwe reeks marketingtrends

“Weet jij je nog hoe het vorig jaar was? En het jaar dáárvoor?”


Nee, dat bedoelen we niet. Dit is niet de zoveelste verwijzing naar de coronacrisis. We’re talking marketingtrends!


Herinner je jij het marketingmodel van Porter? Dat model dat marketeers tot ware kunstvorm hebben verheven? Waarin de p-van-plaats nog een belangrijke rol speelde? We hoeven je waarschijnlijk niet uit te leggen dat een model zoals dat van Porter hopeloos verouderd is. Want in de laatste jaren is er veel veranderd in het marketinglandschap. We zijn van marketing als kunstvorm naar een wetenschap gegaan.


Marketing: van kunst naar wetenschap


5 jaar geleden kwam je nog weg met marketing voor abstracte persona’s. Pionierde je voor onduidelijke doelgroepen. Anno 2021 verkoop je je product of dienst daar niet meer mee. Tegenwoordig is alles data-driven. We meten en weten. We zoeken naar data zoals onze voorouders naar voedsel zochten. We denken in conversies en in 5 CX (customer experience). Dat laatste betekent vooral dat we het niet te moeilijk moeten maken. Efficiëntie, gemak, service, deskundigheid en – in het geval van een webshop -  betaalgemak. Dat is wat de klant wil. En dat is ook wat we voor jou mogelijk maken.


Elke week inzicht in een marketingtrend


We hebben in onze statistieken gezien dat je geen tijd besteedt aan het lezen van lange marketingblogs. Je hebt meer te doen. En daarom maken we het jou makkelijk. We vertellen je gewoon dat je vanaf nu elke week een inzicht in een nieuwe marketingtrend van ons krijgt. Volgende week: Advertainment. Simpel, helder en vooral niet te lang.


Wat je daarmee kunt? Het geeft je inzicht in wat we doen. Waar we je mee kunnen helpen. Want we begrijpen ook wel dat bijblijven tijd kost. En dat je misschien helemaal niet de expertise in huis hebt om mee te gaan in al die nieuwe trends.


Weet je nog hoe het vorige jaar was? En hoe het volgend jaar gaat? Bureau Bishop helpt je graag!
 

Tot volgende week!
 

PS: nu al meer weten? Neem dan contact met ons op!