Overslaan en naar de inhoud gaan
marketing trend 1

Marketingtrend #1:  de advertainment funnel

Vorige week hebben we je de marketingtrends & toverwoorden van 2021 beloofd. Elke week een nieuw inzicht waar jij jouw verkoopcijfers mee kunt verhogen. Deze week krijg je van ons de advertainment funnel.

Ken je advertisement? Entertainment? Combineer die twee begrippen en je krijgt “ advertainment”. Is dat weer een hippe samenvoeging van iets wat je al kent? Nou, deels. There’s more to it.

Eerst even over de funnel…

Heb je al eens van een funnel gehoord? Die doet wonderen voor jouw verkoopcijfers. Niet alleen in offline marketing, maar juíst ook online. Het online aanbod van - ongeveer alles - is namelijk ontzettend groot. Je moet je klanten dus de weg wijzen. En dat is precies wat een funnel doet. Met een goede strategie “trechter” jij potentiële klanten als het ware jouw kant op. Anno 2021 doe je dat online, met een combinatie van online advertisement en persoonlijk entertainment.

Wat is advertainen en waar doe je dat?

Maar waar begin je met funnelen, adverteren en entertainen? Je hebt al ontdekt dat jouw potentiële klanten veel tijd online doorbrengen. Je weet dus waar je ze kunt vinden. Je weet óók dat je via social media naamsbekendheid opbouwt en volgers aan je bindt. Daar moet je dus zijn! Maar je weet ook dat social media “vluchtig” is. Dat jouw posts niet altijd gelezen worden. Dat jouw boodschap persoonlijk moet zijn om “te blijven hangen”. Die persoonlijke touch bereik je met entertainende advertentiefilmpjes en -stories die precies passen bij de interesses van jouw doelgroep. En zo kom je op advertainment, jouw potentiële successtory van 2021.

Heb je al eens filmpjes op TikTok gezien? TikTok is zo’n platform dat geschikt is voor advertainment filmpjes. In het afgelopen jaar kwamen er bij deze nieuwkomer meer dan een miljoen nieuwe gebruikers bij. Die enorme groei is niet voor niets: TikTok is vermakelijk, vluchtig, en laat gebruikers precies die filmpjes zien die ze willen zien. Ruik je de kans al?

Wil je klanten bereiken met advertainment, dan is TikTok overigens niet je enige medium. Ook met advertainment via Youtube en Insta-stories breng jij jouw boodschap krachtig over aan jouw doelgroep.

Wat als jij zou advertainen?

Bedenk je eens wat advertainment voor jouw bedrijf zou kunnen doen. Wat er zou gebeuren als jij ook klanten met entertainment en advertenties naar je toe zou kunnen funnelen? Als jij precies die persoonlijke klantbeleving zou kunnen creëren die jouw klanten aan jou bindt? Dat kan! Neem contact met ons op als jij ook jouw kans ziet, wij helpen je namelijk graag!  

Reactie toevoegen

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.