Skip to main content
Het voordeel van samenwerken met een Google Partner

Adverteren op het Google netwerk via Google Ads is natuurlijk iets wat je zelf kunt doen. Maar veel bedrijven zien al snel in dat het verstandiger is om deze activiteiten uit te besteden. Zeker omdat er bijna wekelijks wel iets wijzigt aan de manier waarop Google haar advertentieplatform inricht. Een Google partner is dan de oplossing. 

Slimme display campagnes niet meer ondersteund? Zo blijf je blij

Zoals eerder aangegeven gaat Google de komende periode een hoop wijzigingen doorvoeren die van invloed kunnen zijn op jouw Google Advertenties. Het verdwijnen van de uitgebreide tekst advertenties en de wijzigingen in Google Analytics hadden we je al gemeld. Een andere wijziging die er op korte termijn aan zit te komen is het overzetten van slimme display campagnes naar standaard display campagnes.

5 Tips voor een optimale Google Ads advertentie

Adverteren op Google via Google Ads is voor veel bedrijven de manier geworden om leadgeneratie en verkopen te stimuleren. En dat is niet zo vreemd. Wanneer je jouw advertentiecampagnes en advertenties goed inricht, heb je bijna volledige controle over jouw media en advertentiebudget. Dat maakt het niet alleen voor jou interessant om te adverteren op Google, maar ook voor jouw concurrenten. 

Van cookie targeting naar contextual targeting

Het zit al een tijdje in de lucht. Cookies lijken hun langste tijd te hebben gehad. En met het zogenaamde "privacy sandbox initiative" onder leiding van Google willen de bekende browsers web-standaarden creëren waarmee toegang word verkregen tot gebruikersinformatie zonder de privacy in gevaar te brengen. Het belangrijkste doel daarbij is om online te kunnen adverteren zonder 'third party cookies'.

Instagram gaat op de Tik-Tok toer

Het hing al een tijdje in de lucht gezien het succes van Tik-Tok. Maar nu lijkt ook Instagram definitief te gaan kiezen voor een beeldvullende feed die de huidige verhalenbalk in de nabije toekomst moet vervangen. Daarmee knallen je selfies en vlogs nog meer uit het scherm van je volgers. Volgens de eerste berichten gaat de nieuwe Instagram-feed zowel posts, stories en reels bevatten. Allemaal binnen 1 stroom en allemaal beeldvullend.

Online marketingtrends 2021

2020 kunnen we inmiddels uitroepen tot het jaar van de digitale communicatie. In 2021 zullen we volgens de Online marketingtrends 2021, daar beslist op voortbouwen! Heb jij al een goede online strategie om klanten te bereiken of nieuwe klanten aan te trekken? In 2021 is een goed uitgedachte online strategie namelijk belangrijker dan ooit. Maar je hebt misschien al gemerkt dat een goed plan niet zomaar van de grond komt. Dat onderscheidende inhoud niet uit de lucht komt vallen. Hoe ga jij in 2021 je doelgroep bereiken? De online marketingtrends van 2021 geven je inzicht.

Een nieuwe reeks marketingtrends

“Weet jij je nog hoe het vorig jaar was? En het jaar dáárvoor?”

Nee, dat bedoelen we niet. Dit is niet de zoveelste verwijzing naar de coronacrisis. We’re talking marketingtrends!

Marketingtrend #2: gewoon een goede SEO tekst

Ook deze week geven we je weer een nieuw inzicht in de marketingtrends van 2021. Deze week: de kracht van een goede SEO tekst. Is dat nu echt een níeuwe trend? Toch wel! Op internet vind je een doorlopende stroom aan informatie. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw tekst opvalt in die stroom.

Marketingtrend #3: besteedt je zoekmachine advertenties uit

Je zoekt naar een manier om online meer te verkopen. Online adverteren, zou dat wat voor jou zijn? Vol goede moed begin je aan je eerste advertentie. Dan je tweede. Je derde misschien wel. Maar het resultaat blijft uit. Herken je dit? Dat is niet zo gek! Lees eens verder, we vertellen je namelijk precies waarom dit gebeurt en hoe je zoekmachine advertenties beter zullen presteren.

 6 tips om effectief met leadsgeneratie te starten na je vakantie

6 Tips om effectief met leadsgeneratie te starten na je vakantie.

Subscribe to Marketing automatisering