Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom bloggen belangrijk is voor jouw bedrijf

Op de dag dat we deze blog posten, bestaan er volgens Internet Live Stats 1,899,969,110 websites. Die websites staan stuk voor stuk vol met informatie. Hartstikke interessant natuurlijk, maar als je als blogger op wil vallen tussen al deze websites, zakt de moed je in de schoenen. Toch is het goed om je hoofd niet te laten hangen. Bloggen is namelijk goed voor jouw bedrijf.

Vooropgesteld, bloggen – het schrijven van inspirerende of informatieve artikelen voor online gebruik -  is niet zomaar ‘ff een stukje typen’. Goede blogs zijn kwalitatieve artikelen waarmee je opvalt tussen die 1,899,969,110 websites. Laat je niet ontmoedigen door de cijfers van Internet Live Stats, maar hou vast aan deze 5 redenen waarom jij moet bloggen!

 

5 redenen waarom bloggen belangrijk is voor jouw bedrijf


1. Een blog promoot jouw product of dienst

Zeker als je veel concurrentie hebt, kan het moeilijk zijn om op te vallen met jouw product of dienst. Juist dan is bloggen goed! In een blog kun je ontzettend veel informatie kwijt. Bovendien kun je in jouw blog precies inhaken op de behoeften van jouw lezers. Met meer verhaal, meer achtergrond en meer inhoud. Jouw blogs zijn ontzettend belangrijk voor lezers die meer willen weten over jouw product of dienst. Een blog is dus een goede manier om jouw product of dienst te promoten.

2. Met blogs word je beter gevonden in zoekmachines

Als jij regelmatig kwalitatieve artikelen schrijft en deze op jouw website plaatst, dan maak je jezelf beter zichtbaar voor zoekmachines. Dat geldt vooral als je slimme SEO-technieken gebruikt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het gebruik van de juiste zoekwoorden of een duidelijke headingstructuur. Met elke blog die jij schrijft, geef je Google een reden om jouw website opnieuw te “crawlen” en te indexeren. Zo wordt jouw Google-positie alleen maar beter!

3. Met een blog werk je aan een community

Bloggen is een goede manier om een community rondom jouw product of dienst te bouwen. Die community ontstaat op het moment dat mensen jouw blogs willen lezen, delen, citeren of daarover met elkaar in gesprek gaan. Zo ontstaat er snel een trouwe groep volgers die gevoed wil worden met jouw verhalen. Die groep wordt vanzelf groter. Elke keer als jij interessante informatie deelt, zullen jouw volgers dit weer delen met andere geïnteresseerden. Jouw inspanningen worden daarmee dus dubbel en dwars beloond!

4. Met een blog laat je zien dat jij de expert bent

Met goede inhoudelijke blogs laat jij zien dat jij de expert bent op het gebied van jouw product of dienst. Daarmee wek je het vertrouwen van jouw potentiële klanten. Bovendien bouw je met expertise aan een goede reputatie. En dat… is onmisbaar voor het succes van jouw bedrijf! 

5. Blogs laten je nadenken over jouw business

Tot slot: met het schrijven van kwalitatieve blogs over jouw product of dienst dwing je jezelf telkens om na te denken over jouw vakgebied. Je vraagt je af welke waarde jouw product of dienst heeft voor mogelijke klanten. Of je komt door het schrijven van een blog tot nieuwe inzichten. Het kan ook zomaar gebeuren dat je al schrijvende ineens weet wat jouw volgende slimme stap gaat zijn. Bloggen is dus heel nuttig voor de ontwikkeling van jouw business!

Is schrijven nu helemaal niet aan jou besteed? Of weet je niet hoe jij bloggen effectief in kunt zetten voor jouw bedrijf? Heb je misschien zelfs geen tijd voor al dat blogwerk? Dan helpen we je daar graag bij!

PS: ga je liever zelf aan de slag met bloggen? Hou onze website dan in de gaten. Volgende week lees je namelijk hoe je een goede blog schrijft.

Hou onze website dan in de gaten. Volgende week lees je namelijk hoe je een goede blog schrijft.

Reactie toevoegen

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.