Skip to main content
Het voordeel van samenwerken met een Google Partner

Adverteren op het Google netwerk via Google Ads is natuurlijk iets wat je zelf kunt doen. Maar veel bedrijven zien al snel in dat het verstandiger is om deze activiteiten uit te besteden. Zeker omdat er bijna wekelijks wel iets wijzigt aan de manier waarop Google haar advertentieplatform inricht. Een Google partner is dan de oplossing. 

Zo voorkom je onnodig budgetverlies in Google Ads

We zien het bijna iedere dag wel voorbijkomen. Bedrijven die mooie advertentiecampagne hebben ingericht in Google Ads. Er wordt daarbij vaak veel aandacht besteed aan een zoekwoordenonderzoek. Vervolgens wordt veel tijd gestoken in mooie uitingen en pakkende teksten waarin deze zoekwoorden volledig tot hun recht komen. Doelgroepen worden aangegeven evenals de tijdstippen van de dag waarop de advertenties wel of niet getoond moeten worden. Datzelfde geldt voor het gebied waarin de advertenties getoond moeten worden.

Slimme display campagnes niet meer ondersteund? Zo blijf je blij

Zoals eerder aangegeven gaat Google de komende periode een hoop wijzigingen doorvoeren die van invloed kunnen zijn op jouw Google Advertenties. Het verdwijnen van de uitgebreide tekst advertenties en de wijzigingen in Google Analytics hadden we je al gemeld. Een andere wijziging die er op korte termijn aan zit te komen is het overzetten van slimme display campagnes naar standaard display campagnes.

5 Tips voor een optimale Google Ads advertentie

Adverteren op Google via Google Ads is voor veel bedrijven de manier geworden om leadgeneratie en verkopen te stimuleren. En dat is niet zo vreemd. Wanneer je jouw advertentiecampagnes en advertenties goed inricht, heb je bijna volledige controle over jouw media en advertentiebudget. Dat maakt het niet alleen voor jou interessant om te adverteren op Google, maar ook voor jouw concurrenten. 

Van cookie targeting naar contextual targeting

Het zit al een tijdje in de lucht. Cookies lijken hun langste tijd te hebben gehad. En met het zogenaamde "privacy sandbox initiative" onder leiding van Google willen de bekende browsers web-standaarden creëren waarmee toegang word verkregen tot gebruikersinformatie zonder de privacy in gevaar te brengen. Het belangrijkste doel daarbij is om online te kunnen adverteren zonder 'third party cookies'.

Google Ads stopt met expanded text ads

Adverteer je al enige tijd via Google Ads? Dan kan het zijn dat je de komende tijd werk aan de winkel hebt. Google Ads stopt met expanded text ads. Responsieve zoekadvertenties zullen straks het enige zoekadvertentietype zijn dat je nog kunt aanmaken of wijzigen in standaard zoekcampagnes. Op 30 juni 2022 gaat deze wijziging in. Je hebt dus nog wel even om je advertenties aan te passen maar we raden aan om hier nu al mee te beginnen.

Wat is online marketing as a service?

Wat is online marketing as a service? In deze tekst leggen we het je uit en laten we je zien hoe je jouw marketingafdeling tegen minimale kosten kunt uitbreiden met alle mogelijke online marketing disciplines.

Google stopt met verkoop browsergeschiedenis gedreven advertenties

Afgelopen woensdag kondigde Google in een blog aan te willen stoppen met de verkoop van advertenties die worden getoond op basis van iemands browsergeschiedenis. Op die manier wil Google een nieuwe stap zetten richting een "privacy first web".

Stop gebruik tracingcookies

Een nieuwe reeks marketingtrends

“Weet jij je nog hoe het vorig jaar was? En het jaar dáárvoor?”

Nee, dat bedoelen we niet. Dit is niet de zoveelste verwijzing naar de coronacrisis. We’re talking marketingtrends!

Marketingtrend #1: de advertainment funnel

Vorige week hebben we je de marketingtrends & toverwoorden van 2021 beloofd. Elke week een nieuw inzicht waar jij jouw verkoopcijfers mee kunt verhogen. Deze week krijg je van ons de advertainment funnel.

Ken je advertisement? Entertainment? Combineer die twee begrippen en je krijgt “ advertainment”. Is dat weer een hippe samenvoeging van iets wat je al kent? Nou, deels. There’s more to it.

Subscribe to Zoekmachine adverteren