Skip to main content
5 Tips voor een optimale Google Ads advertentie

Adverteren op Google via Google Ads is voor veel bedrijven de manier geworden om leadgeneratie en verkopen te stimuleren. En dat is niet zo vreemd. Wanneer je jouw advertentiecampagnes en advertenties goed inricht, heb je bijna volledige controle over jouw media en advertentiebudget. Dat maakt het niet alleen voor jou interessant om te adverteren op Google, maar ook voor jouw concurrenten. 

Van cookie targeting naar contextual targeting

Het zit al een tijdje in de lucht. Cookies lijken hun langste tijd te hebben gehad. En met het zogenaamde "privacy sandbox initiative" onder leiding van Google willen de bekende browsers web-standaarden creëren waarmee toegang word verkregen tot gebruikersinformatie zonder de privacy in gevaar te brengen. Het belangrijkste doel daarbij is om online te kunnen adverteren zonder 'third party cookies'.

Google Universal Analytics wordt Google Analytics 4.....en nu?

Maak je gebruik van Google Analytics om de bezoekers op jouw website te volgen. En heb je na 14 oktober 2020 niets veranderd aan je website of de instellingen van Google Analytics? Dan is de kans groot dat je nog gebruik maakt van het zogenaamde Google Universal Analytics. Je trackingcode begint dan met UA-XXXXXXXXXXX.  Is dat het geval? Dan wordt het langzaam tijd om over te stappen naar de nieuwste versie van Google Analytics namelijk Google Analytics 4. Deze versie is al enige tijd beschikbaar maar is nog lang niet door iedereen ingesteld.

Google Ads stopt met expanded text ads

Adverteer je al enige tijd via Google Ads? Dan kan het zijn dat je de komende tijd werk aan de winkel hebt. Google Ads stopt met expanded text ads. Responsieve zoekadvertenties zullen straks het enige zoekadvertentietype zijn dat je nog kunt aanmaken of wijzigen in standaard zoekcampagnes. Op 30 juni 2022 gaat deze wijziging in. Je hebt dus nog wel even om je advertenties aan te passen maar we raden aan om hier nu al mee te beginnen.

Subscribe to Google